ANGELICATO

Alla inlägg under november 2007

Av angelica - 17 november 2007 15:51

Det kan ju inte vara många som har lyckats missa att se denna antar jag men ändå haha

Av angelica - 16 november 2007 21:23

Jag och Kristofer är ensamma hemma hos honom heeela helgen!

Pallade inte fara till skolan för en enda vettig lektion, så mamma sjukanmälde mig, mycket smidigt.

Av angelica - 15 november 2007 23:11

The three stages of truth

1. Riducule

2. Violent opposition

3. Acceptance


for the animal shall not be measured by man


"In a gas chamber

animals are packed very tightly

and can take as long as

20 minutes to die"


"Fisherman often injure a few captive dolphins with a spear thrust of knife slash

since dolphins never ebandon wounded family members"


Caught with ourselves in the net of life and time



De förtjänar bättre

Försöker människan ta reda på hur lågt vi kan sjunka?


DÖDA DE FITTJÄVLA MÄNNISKORNA

KILL US ALL


we reap just what we sow

Av angelica - 15 november 2007 11:16

Jag och Carro gör ett arbete om norsk skogskatt som ska redovisas muntligt

”Hundar kommer när man ropar på dem; katter tar emot meddelandet och ber att få återkomma.”

Av angelica - 14 november 2007 22:22

Det är bara du som någonsin haft en sådan kontroll över mig

Och jag skäms så innerligt över att jag blundade för det


Jag hade Dexter på ridningen, men det var inte hennes dag idag precis, jag tycker inte alls om att använda eller ens hålla i spö när jag rider, det känns fel, som att det inte ska behövas, det känns bara onaturligt och mycket klumpigt, ändå var jag tvungen att ha det, men det går nog bättre nästa gång. Men hon pressar mig mer än hon pressar de andra än iaf, så jag inte gör alla saker helt metodiskt efter vana åså.


Jag fick leta ett bra tag efter något så simpelt som en sax för att kunna klippa av en tova i en av de långhåriga katternas päls under hakan som ingen tycks ha sett eller brytt sig om, kan då säga att den inte alls uppskattade min gest utan mullrade som åskan i min famn, haha den var tom sur på de andra katterna som kom i närheten efteråt, men fan bättre en sur liten stund än en tova som bara orsakar besvär och inte försvinner av sig självt.


Faller fritt som i en dröm




Av angelica - 14 november 2007 17:41

Before the day is over I'll be gone
And you'll have all the time in the world
To think it over


Provet gick inte så förbannat dåligt som jag trodde, har väl hängt med hyffsat bra på lektionerna trots att jag sover varje dag på någon lektion, vissa undantagsdagar dock. 


Some say that time will heal
But time is moving so slow


Ikväll har jag ridning och det ser jag fram emot, jag brukar typ känna mig som ett barn som just har börjat skolan när jag ska dit, sådär pirrig i magen, vettefan varför, antar att det är för att man aldrig vet hur det kommer att gå, dessutom trivs jag mycket bättre i den här vuxengruppen än jag gjort någonsin i alla grupper jag vart i, vuxna är som helt annorlunda i stallet, de är helt öppna och framåt, det är som en helt annan känsla, mer samarbete trots att ridning egentligen är individuellt.


What you say will be forgotten some day (what you do will be remembered)
Empty promises always fade away (the ones you keep will last forever)



Imorgon har hela klassen redovisningar om sina svenskaarbeten, men typ ingen är klar, vi fick alldeles för lite tid på oss, så jag och Carro är inte alls klara.

Imorgon har vi ind.hund, eftermiddagen förmodar jag, hoppas faktiskt att vi för en gångs skull har teori, det är så kallt ute nu ju, och vi är ute halva dagen då. Vad jag kommer ihåg ska vi ha något allmänlydnadsprov snart, undrar om det blir av, de har inte pratat nå om det sen innan lovet?


Kilar iväg nu, ska byta om, TJOHEJS BAJSBARN

Av angelica - 13 november 2007 23:26

Händelser:

  • Skolfotografering.
  • Frånvaro halva dagen.
  • Stan ett tag.
  • Var hos Kristofer med Kristofer <3. Käkade MaxHamburgare.
  • En utlänning friade till mig på dålig engelska på busstationen samt förföljde mig ända tills min buss gick.
  • Pratat med Fanny, mycket intressant må jag säga.
  • Fick inte tag på Jorpe/Dokkas/Jonas.
  • Inte pluggat någonting till provet som är imorgon, kan bli IG.
  • Allmänt sliten och trött och längtar så efter helgen!
Av angelica - 13 november 2007 22:42

Brukar du:

Röka: Nejdå

Titta på dig själv i spegeln: Ja, antagligen dagligen

Gnälla: Säkert alltid

Skrika: Varje dag

Sova: Närsomhelst vartsomhelst hursomhelst

Ha ångest: Det har väl alla

Skada dig själv med flit: Aldrig

Ta mediciner du inte borde ta: Nej, varför ?

Strunta i att ta mediciner du borde ta: Säkert inte

Vilja dö: Vissa tillfällen

Ta droger: Aldrig

Försöka vara annorlunda: Nope

Klä dig i svart: Yes

Gå till kyrkan: Åhnej, bespar mig !

Gå i skolan: Dagligen förutom lör,dön

Ljuga: Helst inte

Hata folk: Hahaha jaaaaa!

Lita på folk: Varför ?


Vem:

Saknar du: Kristofer, dagligen!

Vill du slå: Folk som jag stör mig på

Kramade du sist: Kristofer ju!

Vill du prata med: Jag vet inte

Skrek du till sist: hmmm, vet inte

Vill du vara som: Ingen aning

Sårade dig sist: PiiiP

Vill du bli galet full med: No idea

Gjorde dig riktigt glad senast: Kristofer !

Fick du sms från senast: Kristofer !

Ringde dig senast: Mamma

Vackrast på jorden: Kristofer !




Har du:


För många vänner: Nej

Förföljesemani: Nej?

Tvångstankar: Säkert någon

Någon annan psykisk sjukdom: Nej

Någon fysisk sjukdom: Inte sjukdom nej

Någon skada: Nej

Färgat håret: Inte direkt färg, toning

Brutit några ben: Nej, endast spricka

Några piercings: Navel, öron är inte värt att nämnas

Bra självförtroende: Säkert inte

Tagit nakenbilder: Nej?

Sagt att jag älskar dig till någon idag: Yes, till Kristofer !

Varit kär: Är kär

Rymt hemifrån: Jopps




Tror du:


Att du kommer bli något: Ja, ett lik som alla andra, lr aska osv

På gud: Aldrig

På rymdvarelser: Inte precis

Att folk tycker om dig: Får man väl hoppas

På ett liv efter detta: Ge mig

Att fiskar kan tänka: Hhahaa näe, typ bara instinkter som att gömma sig, fortplanta sig och äta typ.

Att du kommer leva länge: Nope, dör väl av ohälsa eller bilolycka




Hur:


Går du: Dit jag ska

Svarar du i telefonen: Hallå, ofast

Fördriver du tiden: Vid datorn mest

Mycket pengar: Ge mig

Ofta bäddar du sängen: Aldrig, det gör tydligen mamma åt mig än ahaha

Ofta städar du: Typ never, moderkaka in action


Katt eller hund: Allergisk mot katt, så hund

Vit eller svart: Svart

Varmt eller kallt: Vill ha varmt när det är kallt och kallt när det är varmt

Vatten eller land: Land

Telefon eller internet: Internet

Musik eller tystnad: Musik, inte när jag ska sova dock

Bok eller film: Film, helt slött

Leva eller dö: Leva, jag har ju kristofersötnosen!


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards