ANGELICATO

Alla inlägg under september 2007

Av angelica - 28 september 2007 00:17

Jag skiter i uppgifterna, kanske gör de på skolan imorgon, jag ska SOVA!


Fanny & Jag SE TEXTEN PÅ SKYLT! XD


Fanny och jag i Skåne

Piltre!

Av angelica - 27 september 2007 23:48

Ojoj, jag måste välja, antingen gå ner och äta nå, eller gå och sova innan illamåendet ökar, dessutom måste jag hinna göra klart samhälls tills imorgon, så det blir nog en upptagen kväll, om jag hade hunnit hade jag tänkt på vad krills sa om att sova tidigare , menmen

I helgen <3

Av angelica - 27 september 2007 23:31

Peeing in the snow

Peeing in the snow

Peeing in the snow

Peeing in the snow

Peeing in the snow

Peeing in the snow

Peeing in the snow


Jag slutade tidigt och stressade asmycket till bussen som jag inte hade tänkt åka med egentligen, sen somna jag i bussen och vaknade just innan jag skulle kliva av på busstationen. Sen kom Kristofer in till stan och sen kom ange.la in också, det var asnice! Jag och Krills drog till willys och drack powerking, MUMS! Sen hittade vi en kundvagn från Konsum utanför som han skjutsade mig i nästan ända till busstationen, jag hoppade ur när en polisbil körde förbi och vi trodde att den svängde för att komma efter oss, det var askul!


Imorgon ska jag till M&N efter skolan och till helgen sen kommer nog Kristofer ;>

Av angelica - 27 september 2007 22:13

Heheh, fick en utskällning av mamma ikväll när hon hade hämtat mig på busshållplatsen. Hon var babbla på som fan över min hälsa, att jag inte mådde bra osv. Visst, jag slarvar som fan med maten, äter typ inte middag när jag kommer hem, det är så jobbigt, tar en kaka typ, men det är inte så lätt att egentligen vilja äta, när man vet att man oftast kommer ångra det för att man mår så illa och känner sig hungrigare efter man har ätit än innan, min mage, fyfan vad jag hatar den, jag ska slå den så den dör.

Hon är typ övertygad om att jag kommer kolapsa när som helst, och i helgen har hon bestämt sig för att hålla mig hemma, så jag kan inte sova hos Minna och Niklas i helgen osv, utan får bara umgås över dagarna och hem på kvällarna. Blabla du kan få diabetes, då kan du hamna i koma, vet du vad som kommer hända om du inte börjar ta hand om dig, ditt nervsystem går på helvarv så mycket som du stressar, slarvar med maten och bara sover någon timme på natten. Visst, fysiskt är det inte på topp, verkligen inte, känner mig helt klen och racklig, men dör jag så dör jag, får jag diabetes så får jag diabetes, lever jag så lever jag, svimmar jag så svimmar jag osv osv osv Kanske kan utnyttja den situation jag är i nu, ska sikta på att få cash om jag sköter mig till jul lr nå, kan säkert stå över sockergrejs som jag typ lever på.

Av angelica - 27 september 2007 09:05

Lärare har gett oss rast pga att jag somnar under lektionerna, jag har blivit liknad med atomerna som lååångsamt stannar av när det blir det kallaste som går, och idag utbrast samma lärare "Nu sover angelica..!" Dock var jag bara i halvsömn då, hörde inte alls vad han sa men när namnet mitt nämndes då var det som två kastruller som slås ihop med varandra, tittade upp på dirren utan att hinna ens tänka varför jag gjorde det, så jag kom undan med min ouppmärksamhet om man kan kalla det så.


Jag sover aldrig mer än 5h varje natt, oftast blir det 4h, förutom på helgerna, så det har börjat tära på krafterna rejält. Sen kom läraren efter lektionen och frågade om jag pendlade och antog att det tärde på krafterna osvosv, så rätt så rätt.

Av angelica - 27 september 2007 00:04

I lägenheten våran så finns det ett kassaskåp!

Från utsidan så är det en liten lucka på ca ett halvt A4, sen när man går in till toaletten så ser man något som ser ut som en stor hylla typ, ca 130hög och 50x50 bred om jag kanske minns rätt så här hastigt, Bustufft!

Det är en 2:a med många inbyggda garderober så förvaring kommer vi inte att ha snålt om! Dessutom har vi balkong och den är på andra våningen. Vi har ju vart och kollat på den en gång som sagt och vi tyckte om den mycketmycket! Riktigt nice!

Av angelica - 26 september 2007 23:28

Jag ska hämnas på de lögner du kallade sanning


På ridningen så övade vi mest på att sitta rätt, inga stigbyglar och det gick riktigt nice! Hon sa först att vi skulle sakta ner _innan_ hörnen för att vi skulle slappna av och inte oroa oss för att välta omkull i hörnen för att det är svårare att sitta kvar när det inte är rakt, sen så bad hon mig att göra volter på långsidorna, att jag hade långa avslappnade ben i galoppen och att det såg så bra ut att det såg ut som att sadeln och jag var fastklistrade i varandra, nice!

"Historiskt har stigbygeln haft stor inverkan på stridskonsten, då ryttare med stigbyglar fick mycket mer stöd i sadeln och alltså kunde använda sina vapen bättre och inte behövde vara så skickliga ryttare." 

Det behövs det där, rosten gör att självförtroendet över vad man klarar av inte riiktigt alls ligger på den grad det brukar göra och ska göra för att våga släppa alla hämningar, det är ju trots allt 1½ år sen jag slutade.. Fyfan vad det sved i hjärtat verkligen uppehållet, jag trodde det skulle bli att jag aldrig skulle ta upp ridandet igen, när jag såg en häst ttänkte jag först ÅH en häst, men den glada tanken byttes ut med ångest, ååh, en häst, jag har inte tillgång till hästar, saknadn var enorm. Det är ju inte ens säkert jag har råd med det när jag flyttar hemifrån för gott, fruktar det mycket.. Men, som sagt, om man börjar med en sport när man är kring 15, så kan man aldrig få in den tekniken och vanan som någon som börjar när de är ca10, man växer in i det, präglas helt enkelt i den låga åldern. Jag kommer ihåg nära jag föll av första gången, var nog inte ens 5 tror jag, satt på en shettis och en skidåkare svischade förbi framför och hästen stegra och jag föll bak ner i snön, det är nog också mitt första minne. Tacka vet jag hästar! Kärlek<3

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards